IPTV Newbie vragen

• Welkom Guest op ons nieuwe forum. U kunt hier inloggen met u gegevens van het oude forum. Meer info kunt u vinden onder de maintenace sectie op het forum.
  • Leest u even het topic in de nieuws sectie Belangrijke mededeling.

rachid_nl

New Member
Jan 6, 2020
1
0
1
Beste leden,

Ik ben relatief nieuw in de wereld van IPTV. Ik heb veel threads gelezen in dit forum, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Ik heb even mijn vragen hieronder gezet. Voor nu heb ik deze thread in het Amiko forum gezet, maar als deze ergens anders naar toe verplaatst moet worden dan hoor ik dat wel.

Ik wil primair met een ontvanger gaan kijken. Uit ervaringen van leden ben ik voor mezelf uitgekomen op de Amiko One 5G of de Xsarius Q8. Ik heb even direct gelinkt naar een aanbieder. Las dat dit geen probleem is. Dit heb ik ook bewust gedaan, want er schijnen ook Amiko modellen verkocht te worden onder een verkeerde model naam.

Naast de ontvanger zal ik (vooral onderweg) gebruik maken van Kodi met MyTvOnline addon, vanaf mijn laptop.

De volgende functies zijn essentieel:
  • Opnemen (Het liefst gescheduled, maar las op het forum dat dit nog niet mogelijk is)
  • Terugkijken (Werkt dit weer naar behoren?)
De volgende kanalen zijn essentieel:
  • Een (BE)
  • Canvas (BE)
  • Eurosport 1 (NL)
  • Eurosport 2 (NL)
Ik heb de volgende vragen:

1) Welke ontvanger adviseren jullie op basis van mijn eisen/wensen?

2) Wat is het verschil tussen een account op basis van een panel of op basis van een M3U list? Het is niet bedoeld voor gelijktijdig kijken. Ik kijk op mijn TV via de ontvanger of op mijn laptop met Kodi.

3) Welke reseller adviseren jullie?

4) Wat is de huidige status m.b.t. (gescheduled) opnemen en terugkijken?

5) Dataverbruik: voor mijn werk moet ik soms een paar weken buiten Europa zitten. Meestal heb ik WiFi, maar het komt weleens voor dat ik afhankelijk ben van een lokale 3G databundel. Heeft iemand een idee hoe het dataverbruik is bij het bekijken van een IPTV kanaal? Als ik van een 3G databundel afhankelijk ben, dan neem ik genoegen met een 2K uitzending. :)

bales

Active Member
Moderator
RESELLER
Feb 25, 2019
171
36
28
Rachid,

- Opnemen is wel mogelijk.
Nl. met de app iptv exteme.
Deze kan kan je op elke Android device zetten.

- Amiko One 5G is een goede keuze.
Hier kan opname op usb stick (als leveranciers opnames wel toestaat anders niet mogelijk)
Deze heeft voldoende geheugen om Kodi te draaien en heeft ook een eigen IPTV app.

- Dataverbruik hangt af van het kanaal dat je wel zien.
Hoe hoger de resolutie hoe meer data je zal verbruiken.
BV 720p zal toch wel minstens 1gb per uur verbruiken.

- Reseller die mag je zelf kiezen.

Last edited by a moderator:

joeke

New Member
Jul 29, 2019
16
4
3
Je kan ook nog overwegen om een Formuler Z8, of de net nieuwe Formuler Z Alpha (https://www.formuler.tv/z-alpha) te nemen. Ik heb zelf de Z8 en ben er zeer tevreden mee. Met de MyTVOnline 2 app heb je met een Formuler gewoon een hele fijne IPTV ervaring, en ook zijn er regelmatig software updates. En er is een actief forum (https://www.formuler-support.tv/) waar je veel info vindt en ook voor vragen/bugs terecht kunt.