HIER IN DIT TOPIC ALLEEN Netflix /AB problemen ervaringen delen.

• Welkom Guest op ons nieuwe forum. U kunt hier inloggen met u gegevens van het oude forum. Meer info kunt u vinden onder de maintenace sectie op het forum.
  • Leest u even het topic in de nieuws sectie Belangrijke mededeling.

dude-nl

Member
RESELLER
Apr 28, 2019
70
25
18
De bug is dat als je bijvoorbeeld 1x omlaag drukt op de AB, hij onbeperkt omlaag blijft gaan zonder te stoppen ook al wordt er niets meer gedrukt.
Zelfs al trek je de batterijen eruit, hij blijft doorgaan. Het is dus geen "zend" probleem, maar iets in de verwerking van de box.

Jonneman

New Member
Jan 2, 2020
10
0
1
Kan iemand goed omschrijven wat er nu bedoelt wordt met een AB "bug" want er is helemaal niets bekend bij Xsarius hierover namelijk.
Ik lees het nu al diverse malen zeg niet dat het misschien een stukje onkunde is?
Maar omschrijf hier nu eens goed de werkwijze van hoe en wat je wilt doen?
En wat je resultaat is dus de "bug" dan kan ik dat doorzetten naar Xsarius en kunnen eens kijken of het inderdaad een "bug" is die niet bekend is bij ze.

Men weet dat als je de batterijen uit de AB haalt en ze vervangt voor nieuwe er toch op de box de "pairing" blijft bestaan wat dus niet zo is?
Onkunde?! Lijkt me niet. Zie post van gisteren 3:40 PM

zap2

Administrator
Staff member
ADMIN
Moderator
RESELLER
Oct 6, 2018
565
584
93
Bell Gardens, CA 90210
Onkunde?! Lijkt me niet. Zie post van gisteren 3:40 PM
Onkunde kan je op vele manieren lezen niet persoonlijk aangevallen voelen AUB.
Er zijn mensen die me via PM bericht sturen dat pairen niet werkt ondanks dat er op de box staat dat er gepaird is...maar na navragen blijken ze dus de batterijen te hebben vervangen en dan komt de onkunde hun lazen gepaird maar niet wetende dat een pairing weg is na batterij vervanging.Dus bedoelde in het algemeen.
Maar goed ik heb over jouw bericht heen gelezen en ga dit even doorzetten naar Xsarius.
Ook de melding van Dude-nl stuur ik door.

Maar jouw problemen van die commando's?
AB op alle mogelijke manieren gekoppeld?
Ik heb dit namelijk zelf nog nooit gehad maar al vaker gezegd ik moet geen Bluetooth of Wifi in mijn omgeving.

dude-nl

Member
RESELLER
Apr 28, 2019
70
25
18
Net maar weer even gechecked of er wat schot in het Netflix verhaal zat maar helaas.
De mobiele versie werkt wel maar hier is geen 4K mogelijk.

##Ik heb je post aangepast deze box wordt niet alleen geleverd voor Netflix dus mag je ook wel eens positief reageren op de IPTV app###

Wel opvallend trouwens dat alle webwinkels (o.a. Asat die hier ook meeleest...) hem nog steeds verkopen met ingebouwde Chromecast functie terwijl die nog nooit heeft gewerkt op de q8.
Asat hebben wij geen invloed op ik heb wel gevraagd of de leverancier dit misschien tijdelijk even van hun websites kon gaan afhalen.
Maar tijdens de 1e install van de box kan je al wel zien dat er een Chromecast on-board zit.(nog niet werkend)

Last edited by a moderator:

dude-nl

Member
RESELLER
Apr 28, 2019
70
25
18
Nog 1 kleine aanvulling.
De mobiele wijze van bedienen is of via muis of touchscreen.
De airmouse van de Xsarius werkt niet indien deze via BT gekoppeld is (in ieder geval bij mij niet).
Al mijn boxen staan in een dicht meubel dus ben van BT afhankelijk of van CEC via de televisie.
Ik heb nu tijdelijk een losse airmouse via USB aan de box hangen om Netflix te bedienen. Maar de mobiele versie op (SD) op een 75inch TV is niet echt om aan te zien.
Voor mij goed te doen, maar voor mijn kids en vrouw niet.
Door de ontbrekende Chromecast koppeling kunnen ze hem ook niet vanaf hun Ipad Netflix en Youtube starten op de box.

Vandaar dat hij voor mij voorlopig in de kast ligt tot de punten zijn opgelost.
We wachten weer af...

dude-nl

Member
RESELLER
Apr 28, 2019
70
25
18
@all kunnen we dit topic SVP schoon houden voor Netflix en niet voor andere problemen met de Q8? Anders wordt het echt een rotzooi.
Wellicht kan een mod een beetje opruimen hier en indien gewenst voor bijvoorbeeld de AB en voor de Chromecast ondersteuning een nieuw topic maken.

Jonneman

New Member
Jan 2, 2020
10
0
1
Heb bluetooth maar eens ge-unpaired op mijn Q8 en vooralsnog geen doorschietende channellist, volume of film meer ondervonden. Is dus duidelijk een bluetooth probleem.
Wat ik overigens ook al twee keer heb gehad terwijl de Q8 uit stond (maar ik mijn installatie had vergeten uit te zetten), is dat hij midden in de nacht opeens aanging (terwijl de TV uit bleef). Kwam dus alleen audio uit mijn speakers. Het lampje van de Q8 was echt rood, maar pas na weer 'aan' en uit schakelen op de AB deed 'ie er het zwijgen toe...o_O

zap2

Administrator
Staff member
ADMIN
Moderator
RESELLER
Oct 6, 2018
565
584
93
Bell Gardens, CA 90210
Heb bluetooth maar eens ge-unpaired op mijn Q8 en vooralsnog geen doorschietende channellist, volume of film meer ondervonden. Is dus duidelijk een bluetooth probleem.
Wat ik overigens ook al twee keer heb gehad terwijl de Q8 uit stond (maar ik mijn installatie had vergeten uit te zetten), is dat hij midden in de nacht opeens aanging (terwijl de TV uit bleef). Kwam dus alleen audio uit mijn speakers. Het lampje van de Q8 was echt rood, maar pas na weer 'aan' en uit schakelen op de AB deed 'ie er het zwijgen toe...o_O
Vergeet even niet dat er mega veel frequenties door de ether gaan 2G-3G-4G+ Lora P2000 Digitenne DAB+ dan je buurtjes / auto's voetgangers en nog veel meer kans op storingen...
Daarom in mijn huis niets draadloos geen bluetooth / Wifi of mobiel alles fijn aan de draad en heb nooit storing of wat dan ook.

Satguy

Member
Aug 22, 2019
36
8
8
59
Inmiddels een paar keer met de afstandsbediening meegemaakt als ik op de ok knop druk en dan naar de bouqetten wil dat hij automatisch weer de kanalen gaat inladen..is iets van na de laatste update..daarvoor nooit gehad .