box Skystream Three Plus

• Welkom Guest op ons nieuwe forum. U kunt hier inloggen met u gegevens van het oude forum. Meer info kunt u vinden onder de maintenace sectie op het forum.
  • PRIO 1 IS MOMENTEEL IEDEREEN WEER VAN BEELD VOORZIEN DE REST GEBEURT DAARNA CHANNELS ENZ...

Jonneman

New Member
Jan 2, 2020
10
0
1
Hallo streamers,

In mijn zoektocht naar een streaming box die naast VOD en Live-TV ook Netflix probleemloos doorgeeft kwam ik de Skystream Three Plus tegen.
Kan zich in diverse reviews zoals deze van 'The Streaming Dutchman' blijkbaar meten met de Nvidia Shield Pro, al heeft hij dan geen aparte gaming-console.
Maar de specs zien er veelbelovend uit, alleen is het ding in Nederland blijkbaar (nog) niet erg populair/ goed verkrijgbaar.
Interface ziet er ook goed uit.

Kortom ben benieuwd of er gebruikers zijn die dit apparaat kennen of beter nog, het ding draaiend hebben gezien en of dit wellicht een kandidaat is ter vervanging van mijn Xsarius Q8 waar, zoals bekend, met name Netflix nog een probleem geval is.

dude-nl

Member
RESELLER
Apr 28, 2019
83
31
18
Zo te zien is het geen echte Android TV maar een Android skin (op A8, A9 of A10).
Dat betekend dat je dus nooit Netflix 4k kan krijgen en andere 4 apps aangezien de meeste voor ATV gemaakt zijn.

Meteen met een Shield lijkt me erg sterk gezien de specs (chipset en CPU). Het is een S905X2 welke in de meeste Chinese Ali boxen aanwezig is. Ook de GPU is een oude en niet sterke.

Gevoelsmatig is het een standaardbox die je voor 4 a 5 tientjes overal kan bestellen en staat niet in verhouding met de hardwarde van een Shield, q8 etc

Maar nog even voor de zekerheid ivm de term "hij kan zich meten of vergelijken"
Geen Netflix 4k
Maybe ook geen Youtube 4k (weet ik niet)
Geen chromecast

Het systeem is dus gewoon Android waardoor je geen 100% remote ondersteuning hebt in apps en dus apps als Videoland etc niet goed kan bedienen met een AB (kortom airmouse gebruiken).

Ik zou je geld bewaren... Vooral gezien je opmerking over het Netflix probleem aangezien deze box geeneens een normale Netflix ondersteuning heeft behalve dezelfde SD variant als op de Q8

Jonneman

New Member
Jan 2, 2020
10
0
1
Klopt, lees nu ook dat 'ie Netflix geen 4K doorgeeft maar max 480P, dus da's meteen een no-go. (Youtube overigens tot 1080P)
Toch met betrekking tot de chipset: een quad-core 2.0ghz processor met met 64 gigabytes flash memory en 4 gigabytes aan RAM aan boord kun je toch niet afdoen als oud en niet sterk boxje lijkt me. Volgens de recensent kan dat wellicht zelfs als 'overkill' worden gezien.
Nietttemin, voor Netflix dus inderdaad geen goed alternatief.
Maar afwachten of ze de Q8 problemen op korte termijn oplossen.

dude-nl

Member
RESELLER
Apr 28, 2019
83
31
18
Je kan nog goede specs hebben, het gaat om de bottleneck van een apparaat en dat is bij deze de combi van chipset en GPU.
Flash memory zegt al helemaal niks over specs, is puur opslag.
4GB ram kan handig zijn (2 a 3 is voldoende) maar heb je nog niets aan als de bus snelheid of de verwerking door de chipset langzaam is.

De S905x2 is toch echt al een oudere cpu welke in 2018 al gebruikt werd in dit soort boxen.

Overigens draait een shield op een Tegra x1 cpu wat eigenlijk 2x qud core cpu's in 1 zijn. Voor nu geen device welke in de buurt komt maar wel een pure overkill voor IPTV.

Voor puur IPTV Netflix etc is zelfs een s905 met 1 a 2gb RAM al voldoende. Het gaat puur om de balans en de overige hardware/software

dude-nl

Member
RESELLER
Apr 28, 2019
83
31
18
Hier nog wat benchmarks waarbij een Beelink voorzien van een s905x2 wordt vergeleken met andere krachtpatsers.

Jonneman

New Member
Jan 2, 2020
10
0
1
Dank voor de genomen moeite.
Maar onderaan de streep moet het toch niet zo moeilijk zijn om een betaalbare IPTV box met full HD Netflix aan boord te kunnen kopen, incl. Live TV en VOD. Weet alleen nog steeds niet wat ik dan als goed alternatief voor de Q8 moet kiezen...
En ohja, ik ben geen gamer dus zo’n Nvidia Shield is aan mij niet besteed en ook te duur.